Miért kötnek olyan kevesen CASCO-t a kötelező biztosításuk mellé?

Ha autótulajdonsok vagyunk, akkor kötelező biztosítást mindenképp kell kötünk, a CASCO viszont egyáltalán nem kötelező. Annak ellenére, hogy nagyon is hasznos lehet, ha ilyen biztosításunk van, egyre kevesebb azoknak az autósoknak a száma, aki CASCO biztosítással is rendelkezik.

Akinek autója van, az tudja, hogy kötelező gépjármű felelősség biztosítást (KGFB) mindenképp kötnie kell, hiszen benne is van a nevében, hogy kötelező. Természetesen nem ez az egyetlen olyan biztosítást, melyet az autónk esetében megköthetünk. A CASCO biztosítás már a 70-es évek óta létezik Magyarországon, bár a ma ismert formája 1991-ben került bevezetésre.

Az elmúlt évek biztosítási adatai alapján egyre kevesebben kötnek ilyen biztosítást, pedig rendkívül hasznos tud lenni, ha van ilyenünk. De miért nem tartja fontosnak ezt a legtöbb autós?

Mi is az a CASCO, és miben más, mint a KGFB?

Kezdjük az elején, vagyis azzal, hogy mi is az a CASCO biztosítás. Nos, a CASCO valójában egy vagyonbiztosítási forma, mely a gépjárműben keletkezett kár esetén térít. A CASCO kifejezés is erre utal, ugyanis az angol “casualty” (sérülés), és “collision” (ütközés) szavak összevonásával alkották meg. Természetesen a mai, modern CASCO biztosítások már sokkal szélesebb körben biztosítanak, tehát nem feltétlen csak az autóban keletkező kár esetén térít a biztosító, kiegészíthető a biztosítás sofőr-, utas-, és poggyászbiztosítási modulokkal is.

Mivel sokakban merül fel a kérdés, hogy miért is kössön ilyet, ha már van kötelező biztosítása, érdemes tisztázni, hogy mi a legfőbb különbség a két biztosítás között. Míg a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás a másik autóban keletkezett kárt téríti meg, addig a CASCO a saját autónkban keletkezett kár esetén térít, attól függetlenül, hogy az adott balesetnek elszenvedői vagy okozói vagyunk.

Miért nem élnek a legtöbben ezzel a lehetőséggel?

Az egyik lényeges ok, ami miatt annyira kevés a CASCO biztosítás kötések száma, hogy nem kötelező. Ez egy opcionálisan választható biztosítási forma, ha pedig nem kötelez rá minket senki, akkor a legtöbben nem is kötik meg. Van azonban más oka is annak, hogy évről évre csökken a CASCO biztosítást kötők száma.

Már 2019-ben is arról számolt be több médium, többek között a penzcentrum.hu is, hogy nagyon megdrágultak a CASCO biztosítások árai, ez pedig sokakat tántorított el akkor, és sajnos az árak az elmúlt években inkább emelkedtek, mint csökkentek. Nagyon sok autós fontolja meg, hogy mire is költ az autójával kapcsolatban, és mivel a fenntartási költségek sem olcsók, úgy vannak vele, hogy a drága CASCO biztosításon spórolnak inkább.

A másik ok, amire már tavaly felhívta a protfolio.hu is a figyelmet egy cikkében, hogy kezd elöregedni az autóállomány Magyarországon, idősebb autóra pedig nem kötnek a legtöbben CASCO-t. A biztosítás drága, viszont egy idős autó esetében egy totálkár esetén például már nem kapnánk akkora összeget, amivel az adott autót pótolni tudnánk, legalább is így gondolja a legtöbb autós. Emiatt pedig nem is köt CASCO-t.

Megosztás

Az alábbi bejegyzések is érdekelhetnek

Ennyibe kerül egy medence üzemeltetése havonta

2024. szeptember 26.|

Amikor felmerül a medenceépítés, akkor a legtöbben csak az építési költségekkel számolnak, esetleg beleveszik a vízmennyiség költségét, ami a medencébe kerül. A fenntartás és a karbantartás azonban havi kiadást jelent majd, ezzel is érdemes számolni.